Podczas praktycznego szkolenia uczestnicy nauczą się wykorzystać możliwości Facebooka i Instagrama do realizacji celów biznesowych. Dowiedzą się, jak efektywnie budować świadomość marki, budować społeczność wokół niej oraz wykorzystywać kanały social mediów promocji i sprzedaży. Uczestnicy już podczas szkolenia stworzą również efektywne reklamy w różnych formatach, wykorzystując dostępne metody targetowania i mierzenia zachowania klientów w sieci. Przedstawiona wiedza teoretyczna zostanie poparta wieloma przykładami dobrych i złych praktyk, a ćwiczenia praktyczne będą wykonywane indywidualnie przez uczestników pod okiem trenera. Dla efektywności szkolenia każda z osób biorących udział w szkoleniu powinna posiadać komputer.

Agenda:

1. Prowadzenie działań marketingowych na Facebook:
➡Miejsce Facebooka w ekosystemie narzędzi marketingowych (m.in.: możliwości wykorzystania, integracja z Google Analytics, stroną www, systemami do wysyłki newsletterów oraz e- mailingów)
➡ Mechanika Facebooka (m.in.: budowa fan page’a, Edge Rank oraz planowane zmiany w algorytmie, zasięgi organiczne oraz płatne, funkcjonowanie „tablicy”, rodzaje postów, żywotność postów, model EEIA czyli jak unikać pułapek pustego zasięgu i zaangażowania)
➡ Podstawowe reguły prowadzenia skutecznych działań marketingowych na Facebooku
➡ Budowa planu działań marketingowych na Facebooku (analiza wstępna, określanie celów, identyfikacja i określenie wielkości oraz cech grup docelowych z wykorzystaniem Facebook Insights oraz Audience Insights, „Big Idea”, kluczowe przesłanie, styl i ton komunikacji tekstowej oraz wizualnej, wybór narzędzi,
projektowanie treści, harmonogram wydawniczy, budżet, publikacja
oraz dystrybucja treści, pomiar i ocena wyników działań)
➡ Tips & Tricks dla adminów fan page’a (wymiary grafik na Facebooku, ustalanie najlepszych dni, godzin oraz częstotliwości publikacji treści, metody wykorzystywania grup oraz wydarzeń, sposoby na zwiększanie zasięgu organicznego, planowanie postów, oznaczanie innych stron, zasady organizowania i prowadzenia konkursów zgodnych z prawem oraz regulaminem Facebooka,
zachowanie w sytuacjach kryzysowych)
➡ Narzędzia admina (Facebook Insights, konto biznesowe, hashtagi, piksel Facebooka, Text Overlay Tool, Woobox, bit.ly, emoticons, bezpłatne stocki zdjęciowe, Canva, Brand 24 – monitoring Internetu oraz social media, Answer The Public)
– Wybrane case studies i dobre praktyki organizowania działań marketingowych na Facebooku (w Polsce i za granicą)

2. Podstawy obsługi systemu reklamowego Facebook Ads (Manager Reklam)
➡ Mechanika kampanii reklamowych w systemie Facebook Ads
➡ Budowa Managera Reklam i konta biznesowego
➡Ustawianie pierwszej kampanii (wybór celu marketingowego, określanie grupy docelowej, wybór miejsca wyświetlania reklam, ustawianie budżetu i harmonogramy kampanii, przygotowywanie i wprowadzanie do systemu kreacji reklamowych)
➡ Narzędzia wspierające (m.in.: grupy odbiorców niestandardowych i podobnych, Creative Hub, Planner Ad Tool, Facebook Analytics)

3. Prowadzenie działań marketingowych na Instagramie
➡ Specyfika (m.in.: algorytm, treści, wykorzystywanie hashtagów)
➡ Tips&Tricks dla adminów (m.in.: metody pozyskiwania obserwatorów, narzędzia wspierające prace adminów)
➡ Wybrane case studies i dobre praktyki organizowania działań marketingowych na Facebooku (w Polsce i za granicą).

4. Przykładowe ćwiczenia przewidziane w ramach warsztatu:
➡ projektowanie postów na zadany temat z przeznaczeniem na fan page firmowy oraz Instagram,
➡ przygotowywanie pierwszego harmonogramu tygodniowego postów na fan page firmowy,
➡ opracowywanie koncepcji treściowej oraz bloków tematycznych dla fan page’a firmowego oraz profilu firmowego na Instagramie,
➡ opracowanie koncepcji kreatywnej konkursu do przeprowadzenia na fan page’u firmowym,
➡ ustawianie pierwszej kampanii reklamowej w systemie Facebook Ads (do emisji na Facebooku oraz Instagramie).

CZEGO DOKŁADNIE NAUCZĄ SIĘ UCZESTNICY SZKOLENIA?

1. Zarządzania firmowym fan pagem na Facebooku i kontem na Instagramie Uczestnicy nauczą się tworzenia atrakcyjnej marki przy wykorzystaniu najpopularniejszych mediów społecznościowych.
2. Wykorzystywania najefektywniejszych formatów reklamowych Facebooka i Instagrama. Dzięki udziałowi w szkoleniu przedsiębiorcy będą znali umiejscowienie i wygląd różnych typów
reklam na Facebooku i Instagramie i będą potrafili dobrać je do osiągnięcia określonego celu.
3. Efektywnego wydawania budżetu na reklamę Uczestnicy nauczą się, jak wykorzystywać narzędzia w taki sposób, by docierać do konkretnej grupy klientów, która jest w stanie przeznaczyć pieniądze
na sprzedawane produkty lub usługi.
4. Optymalizowania kampanii.
Poznają metody optymalizowania kampanii na Facebook nie tylko pod kliknięcia, ale także pod konkretny cel biznesowy
– taki jak na przykład sprzedaż lub pozyskanie leada.

KIEDY:
Termin: 12 października br., w godzinach od 10:00 do 18:00.

GDZIE: Wyszkowskie Centrum Rozwoju Biznesu,
ul. Świętojańska 74.

ZAPISY: kontakt@wcrb.pl lub telefonicznie 604 636 936.
O uczestnictwie w warsztacie decyduje kolejność zgłoszeń. Liczebność grupy max. 10 osób.

KOSZT SZKOLENIA: 390 zł /osoby. Rezerwację miejsca gwarantuje zgłoszenie i wpłata zaliczki w kwocie 150 zł dnia 20 września. W cenie zagwarantowane są drobne przekąski oraz napoje.

TRENER PROWADZĄCY: Jacek Lipski
Ekspert od budowania strategii marketingowych i planów komunikacji marketingowej, w tym z wykorzystaniem social media. Od grudnia 2015 r. zajmuje się strategicznym doradztwem marketingowym oraz szkoleniami dla MŚP i startupów we własnej firmie B&L Consulting. Doświadczenie w marketingu zdobywał korporacjach z branży energetycznej (Vattenfall Distribution Poland, Gliwice) i finansowej (Żagiel S.A., Warszawa), a także w agencji reklamowej (Vena Art, Lublin). Szkoleniami z zakresu marketingu,
brandingu, social media marketingu, webwritingu oraz Business Model Canvas i Value Proposition Canvas zajmuje się od 2012 r. Prowadził zajęcia oraz konsultacje dla kilkudziesięciu MŚP oraz startupów. Oprócz tego jest koordynatorem programu Youth
MediaLab Lublin, mentorem startupów w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości w Lublinie oraz autorem książek i artykułów dotyczących marketingu i startupów.